Blood Ceremony: «Συνδυαζουμε την αισθητικη των Sabbath και των Jethro Tull»

Written by on January 10, 2019

Λίγο πριν τις πρώτες συναυλίες των Καναδών στην Ελλάδα, ο Sean Kennedy αποκάλυψε μικρά και μεγάλα μυστικά rock μαγείας

Μετά από τέσσερις εξαιρετικούς δίσκους, οι Blood Ceremony επισκέπτονται επιτέλους την χώρα μας για δύο συναυλίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, οπότε αυτή ήταν μια πρώτης τάξεως αφορμή για να μιλήσουμε εφ’ όλης της ύλης με τον κιθαρίστα, ιδρυτικό μέλος, βασικό στιχουργό και συνθέτη του συγκροτήματος, Sean Kennedy. Εκτός από τα επεικείμενα live και τα μελλοντικά δισκογραφικά πλάνα, τέθηκαν ακόμη επί τάπητος η δημιουργική διαδικασία με βασικές πηγές έμπνευσης τους Black Sabbath, τους Jethro Tull και τις ταινίες τρόμου, οι περιοδείες, αλλά και ο μαγικός Καναδάς. Τα καλύτερα βέβαια έρχονται στην σκηνή του Fuzz και του Eightball!

Καταρχάς Sean, είμαστε πολύ χαρούμενοι που έρχεστε για δύο συναυλίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, μιας και σας ακολουθούμε από τις αρχές σας.

Σ’ ευχαριστώ. Εμείς είμαστε πολύ χαρούμενοι για την ευκαιρία να σας επισκεφτούμε και να παίξουμε για τους Έλληνες οπαδούς. Από το πρώτο μας άλμπουμ, αγγίξαμε μορφές από τους μύθους της αρχαιότητας όπως ο Πάνας, οπότε φαίνεται ταιριαστό το ότι επισκεπτόμαστε την πατρίδα αυτών των αρχαίων θρύλων. Επίσης, μαθαίνουμε ότι οι Έλληνες οπαδοί είναι τρελαμένοι!

Αμέσως μετά την Ελλάδα, θα βρεθείτε σε Ηνωμένο Βασίλειο και Ιρλανδία για support στους Uncle Acid and The Deadbeats. Τι θα πρέπει να περιμένουν οι Έλληνες οπαδοί και ποιες είναι οι προσδοκίες σας από την επερχόμενη περιοδεία;

Θα παίξουμε τραγούδια που θα καλύπτουν το κάθε ένα από τα τέσσερα άλμπουμ μας, καθώς και ένα νέο τραγούδι που γράψαμε και ηχογραφήσαμε το φθινόπωρο. Νομίζω ότι στις ζωντανές εμφανίσεις έχουμε την τάση να ακουγόμστε λίγο περισσότερο heavy. Πρόκειται να δώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό ώστε να πραγματοποιήσουμε ένα live που θα σκοτώνει. Ανυπομονούμε και για την περιοδεία σε Ηνωμένο Βασίλειο και Ιρλανδία με τους φίλους μας τους Uncle Acid and The Deadbeats – πρόκειται για μια σπουδαία μπάντα.

Ποια είναι η καλύτερη συναυλία και η καλύτερη περιοδεία που έχετε κάνει μέχρι στιγμής;

Πραγματικά, πάντοτε μας αρέσει να περιοδεύουμε. Η πρώτη μας περιοδεία ήταν με τους Electric Wizard, που είναι μία από τις αγαπημένες μας μπάντες, οπότε αυτό ήταν ιδιαίτερα αξιομνημόνευτο για εμένα. Μετά την κυκλοφορία του “Living With The Ancients”, περιοδεύσαμε με τους Ghost σε Βόρεια Αμερική και Ευρώπη. Η μεγαλύτερή μας περιοδεία ήταν ένα σερί 40 εμφανίσεων στην Βόρεια Αμερική το 2013 για την προώθηση του “The Eldritch Dark”. Η συγκεκριμένη κράτησε «για πάντα» και περιελάμβανε εκρήξεις ελαστικών στην έρημο του Νέου Μεξικό, τριπάκια (acid trips) στο Texas και πάνω από 25.000 χιλιόμετρα οδήγησης.

Κοντέψαμε να χάσουμε το μυαλό μας!

Το 2014 κάναμε μια ευρωπαϊκή περιοδεία για ένα μήνα που περιελάμβανε μια επίσκεψη στην Ρωσία. Το Truckstop Alaska στο Gothenburg αξίζει ειδική μνεία, όπως και το Pyramid Scheme στο Grand Rapids του Μαϊάμι. Πάντοτε είναι ωραία να παίζεις στην Νέα Υόρκη και το Λονδίνο, υπάρχουν όμως συγκεκριμένα club σε όλες τις Η.Π.Α. και την Ευρώπη όπου η τοπική σκηνή είναι πολύ δυνατή, τα venue εξαιρετικά και τα ακροατήρια άψογα. Ακούμε ότι το κοινό στην Ελλάδα είναι τρελό, οπότε είμαστε ενθουσιασμένοι που σας επισκεπτόμαστε για πρώτη φορά.

Έχουν περάσει σχεδόν τρία χρόνια από το τελευταίο σας άλμπουμ, θα πρέπει να περιμένουμε καινούριο μέσα στο 2019; Έχετε καινούρια τραγούδια;

Έχουμε ένα επτάιντσο που θα κυκλοφορήσει τις επόμενες εβδομάδες. Έχει ένα καινούριο δικό μας τραγούδι που ηχογραφήσαμε στο Τορόντο στην πρώτη πλευρά, και στην δεύτερη μια διασκευή στο “Heaven and Hell” των Who. Διαρκώς προκύπτει νέο υλικό και συνεχίζουμε να κάνουμε πλάνα για ένα πέμπτο άλμπουμ. Θα είναι heavy και trippy.

Έμοιαζε ωραίο να συνδυάζουμε την αισθητική των Sabbath και των Jethro Tull

Ας μιλήσουμε λίγο για το παρελθόν. Πως σχηματίστηκε η μπάντα και πως προέκυψε η ιδέα να αναμίξετε τον κλασικό heavy/doom rock ήχο με γυναικεία φωνητικά, πλήκτρα και φλάουτο;

Το 2005, είχα μια doomy rock μπάντα με τον φίλο μου τον Jeremy και διασκευάζαμε Sabbath. Μέχρι το τέλος του έτους είχε έρθει η Alia και ανέλαβε πρώτα φωνητικά, πλήκτρα και φλάουτο. Όταν η Alia ανέλαβε τα φωνητικά, ξεκίνησαν οι Blood Ceremony. Την πρώτη φορά που πρόσθεσε φλάουτο σε ένα από τα τραγούδια, κάτι μας έκανε κλικ και συνεχίσαμε να γράφουμε σε αυτή την κατεύθυνση. Έμοιαζε ωραίο να συνδυάζουμε την αισθητική των Sabbath και των Jethro Tull. Το 2006, είχαμε ξεκινήσει να δίνουμε συναυλίες στο Τορόντο και το Μόντρεαλ. Εκείνο τον καιρό δούλευα σε ένα δισκοπωλείο που ειδικευόταν στο progressive και το heavy rock, οπότε είχα εκτεθεί σε συγκροτήματα όπως οι Black Widow, οι Zior και άλλα που δημιουργούσαν μουσική «στον ίδιο κόσμο» με τους Black Sabbath. Προφανώς επηρεαστήκαμε από μια σειρά συγκροτημάτων και προσθέσαμε τις στιχουργικές εμμονές μας: οι ταινίες της Hammer films, ο Arthur Μachen, οι ταινίες του Jean Rollin. Το 2007 πήγαμε οδικώς στην Νέα Υόρκη όπου είχαμε κλείσει να ανοίξουμε μια συναυλία των Danava και Witchcraft στο CMJ Festival. Τότε συναντήσαμε τον Lee (Dorrian) της Rise Above Records, και έκτοτε είμαστε στην εταιρεία.

Να αναφερθούμε σε καθένα από τα άλμπουμ ξεχωριστά. Καταρχάς το “Blood Ceremony” ξεχωρίζει για τους παραπάνω λόγους, αλλά ταυτόχρονα είναι βαθιά επηρεασμένο από Black Sabbath.

Ηχογραφήσαμε το “Blood Ceremony” το 2007 μέσα σε δύο ημέρες, σε ένα μέρος στο Toronto που ονομάζεται Halla Music. Θα ήταν καλό να είχαμε περισσότερο χρόνο για την ολοκλήρωση της ηχογράφησης, αλλά τόσα χρήματα είχαμε εκείνο το διάστημα. Λίγο πιο μετά υπογράψαμε στην Rise Above Records. Δεν ήμασταν ευχαριστημένοι με την αρχική μίξη, και εν τέλει ο Billy Anderson έκανε την μίξη στο home studio του στο Portland του Oregon. Τότε, ξέραμε ότι είχαμε κατά κάποιον τρόπο αυθεντικό ήχο παρότι αντλούσαμε από τους Black Sabbath, καθώς προσθέταμε στοιχεία από τους Jethro Tull με την προσθήκη του φλάουτου από την Alia. Αυτό ήταν προτού υπάρξει αναβίωση του occult rock – ή όπως αλλιώς ονομάζεται – είχαμε γράψει μια σειρά τραγουδιών με απόκρυφους στίχους και έμπνευση από βρετανικές ταινίες τρόμου. Και ποτέ δεν μας κούραζε να ακούμε την Alia να ξεσπάσει ένα σόλο στο φλάουτο.

Το “Living With the Ancients” το ηχογραφήσαμε με τον Sanford Parker στο Σικάγο, ο οποίος μας βοήθησε να αποκτήσουμε πιο βαρύ και σκοτεινό ήχο στο δεύτερό μας άλμπουμ. Σε αυτό είχαμε επίσης μερικά ορχηστρικά κομμάτια. Θα ήθελα κάποια στιγμή να επανηχογραφήσουμε το “Τhe Hermit” με φωνητικά. Περάσαμε πολύ καλά κατά την δημιουργία του.

Πριν την σύνθεση και την ηχογράφηση του “The Eldritch Dark” είχαμε περιοδεύσει αρκετά. Σε εκείνο το σημείο ο Michael και ο Lucas βρίσκονταν μερικά χρόνια στην μπάντα. Ήταν η πιο συλλογική προσπάθειά μας σε όρους σύνθεσης και ήμασταν σε θέση να μειώσουμε λίγο περισσότερο την ένταση της παραμόρφωσης ώστε να επιτύχουμε ελαφρώς περισσότερο folk-rock ήχο. Ηχογραφήθηκε στο Τορόντο στην καρδιά του χειμώνα όταν η θερμοκρασία ήταν καθημερινώς στους -30°C. Το στούντιο ήταν πολύ μικρό και γεμάτο με αναλογικό εξοπλισμό. Δεν υπήρχε τίποτα να κάνουμε παρά να δουλεύουμε δώδεκα ώρες το εικοσιτετράωρο. Ήμασταν πολύ χαρούμενοι με το αποτέλεσμα.

Για το “Lord Οf Misrule” πήγαμε στο Λονδίνο για να το ηχογραφήσουμε με τον Liam Watson και να εκμεταλλευτούμε στο 100% το αναλογικό του στούντιο. Η ηχογράφηση μας πήρε δέκα ημέρες και ο Liam έκανε τη μίξη αφότου γυρίσαμε στον Καναδά. Περάσαμε τον ελεύθερό μας χρόνο εξερευνώντας τις pub του Λονδίνου. Ήταν μια σπουδαία εμπειρία.

Τα κομμάτια ταίριαξαν περισσότερο για εμάς στο “The Eldritch Dark”

Νομίζω πως στο “Living With The Ancients” προσπαθήσατε να διαμορφώσετε το δικό σας ύφος, κάτι που επιτύχατε πλήρως στο “The Eldritch Dark”, καλύτερό σας άλμπουμ και ένα από τα καλύτερα για τον αιώνα που διανύουμε.

Είναι πολύ ευγενικό αυτό που είπες. Προσπαθούσαμε να αναμείξουμε τα εμπνευσμένα από τους Black Sabbath τραγούδια με την ευαισθησία του folk-rock και κάθε εγγραφή βρίσκεται στην επιδίωξη αυτού του σκοπού. Τα κομμάτια ταίριαξαν περισσότερο για εμάς στο “The Eldritch Dark”. Μου αρέσει πραγματικά ο ήχος και η παραγωγή αυτού του άλμπουμ, που τα επιμελήθηκε ο Ian Blurton στο Τορόντο. Είχαμε γράψει και ενορχηστρώσει τα πάντα πριν μπούμε στο στούντιο και δεν αλλάξαμε τίποτα, νιώθαμε μεγάλη αυτοπεποίθηση για τα τραγούδια.

Στο “Lord Of Misrule” φαίνεται ότι όσον αφορά τον ήχο, πήγατε από τα ’70s στα ’60s. Το αντιλαμβάνομαι σωστά;

Δεν βρίσκεσαι μακριά! Συνειδητά προσθέσαμε πινελιές από τα ’60s στα τραγούδια, προσπαθώντας ταυτόχρονα να διατηρήσουμε τον πυρήνα του ήχου μας. Η Alia έγραψε μερικά τραγούδια που ακούγονται πιο pop, με έμπνευση τόσο από την κλασική soul και τους Beatles, όσο και από τους Black Sabbath. Ο Liam Watson ήταν σε θέση να αναπαράγει πολλούς ήχους από εκείνη την εποχή, χρησιμοποιώντας εξοπλισμό και τεχνικές ηχογράφησης από τα ’50s και τα ’60s. Θέλαμε να διατηρήσουμε έναν σκοτεινό και αρχοντικό ήχο, και να τον χρωματίσουμε με λάμψεις από την χρυσή εποχή της beat και της soul μουσικής.

Θέλουμε να γράφουμε και να ηχογραφούμε αξιομνημόνευτα τραγούδια

Είναι προφανές ότι σας αρέσει πολύ να πειραματίζεστε με την μουσική σας. Υπάρχει κάτι που θα θέλατε να δοκιμάσετε αλλά δεν πιστεύετε ότι θα ταίριαζε με το ύφος σας;

Ενώ υπάρχει ο πυρήνας της μουσικής μας, δεν θα θέλαμε η εικόνα και το ύφος της μπάντας να μας αποτρέψει από το να γράψουμε κάτι που θα νιώθαμε ότι θα ήταν καλό. Με τα χρόνια, έχουμε εισάγει pop αισθητικά στοιχεία στα τραγούδια μαζί με heavy rock riff και πιο ήσυχα περάσματα. Οτιδήποτε είναι καλοδεχούμενο. Περισσότερο από οτιδήποτε, θέλουμε να γράφουμε και να ηχογραφούμε αξιομνημόνευτα τραγούδια.

Στιχουργικά επικεντρώνεστε σε δυνατά θέματα, όπως ο αποκρυφισμός και η μαγεία. Θα μπορούσες να περιγράψεις την διάδραση μεταξύ στίχων και μουσικής;

Συνήθως, όταν γράφω ένα τραγούδι, πρώτα βρίσκω τον τίτλο. Μετά την μελωδία, τα κιθαριστικά riff, το ρεφρέν και διαφορετικά μέρη που συνδέονται – μόνο τότε ξεκινάω με τους στίχους. Μου αρέσει να ταιριάζουν με την διάθεση του τραγουδιού. Οι στίχοι θα πρέπει να ενισχύουν την μουσική και να προσδίδουν ένα αφήγημα ή μια ιστορία. Έχω γράψει τραγούδια που δεν έχουν νόημα πέρα από την εικόνα μιας ταινίας τρόμου που μόλις είχα παρακολουθήσει, ενώ άλλα έχουν μεγαλύτερο βάθος και είναι εμπνευσμένα από βιβλία ή ποίηση. Εξαρτάται από την διάθεση του τραγουδιού.

Θα μπορούσες να ονομάσεις μερικά άλμπουμ που έχουν επηρεάσει τον ήχο των Blood Ceremony;

Θυμάμαι να με συνταράσσει το εξώφυλλο του “Witchcraft Destroys Minds Αnd Reaps Souls” των Coven, όπως και τα πρώτα άλμπουμ των Steeleye Span, το “Sacrifice” των Black Widow, τα πρώτα άλμπουμ των Jethro Tull ήταν επίσης πολύ σημαντικά για εμάς. Προφανώς και οι πρώιμοι Black Sabbath.

Δεν σπαταλάμε πολύ χρόνο σκεπτόμενοι τις τρέχουσες τάσεις στην rock μουσική

Θεωρείτε εαυτούς ως retro rock μπάντα; Ποια η γνώμη σας για τις τάσεις στη μουσική σήμερα;

Δεν σπαταλάμε πολύ χρόνο σκεπτόμενοι τις τρέχουσες τάσεις στη rock μουσική – απλά συνεχίζουμε να κάνουμε «τα δικά μας». Όταν ξεκινήσαμε, επηρεαστήκαμε από τους ήχους που αγαπάμε και συνεχίζουμε να οδηγούμαστε από τα δικά μας γούστα. Νομίζω πως ο μόνος τρόπος να αφήσεις το στίγμα σου στην μουσική είναι να εμπιστεύεσαι τον εαυτό σου και να προσπαθείς πρώτα να ικανοποιείς τον εαυτό σου – και εάν άλλοι άνθρωποι νιώθουν το ίδιο, τότε αυτό είναι πολύ ξεχωριστό.

Διατηρείτε σταθερή σύνθεση από το “The Eldritch Dark” κι έπειτα. Ποια η συνεισφορά κάθε μέλους; Εκτός του Lucas Gadke με τους Völur, έχετε άλλα σχήματα εκτός Blood Ceremony;

Κάθε μέλος συνεισφέρει σε κάθε τραγούδι την δική του ικανότητα μουσικά και προσωπικότητα. Είμαστε καλοί φίλοι, οπότε περνάμε καλά όταν δουλεύουμε επάνω στη μουσική. Η Alia σπουδάζει μουσική και έχει γράψει και εκτελέσει μουσική για ταινίες για θεατρικά έργα, και παίζει σε ένα συγκρότημα που ονομάζεται Badge Epoque. Ο Michael διδάσκει μουσική και παίζει με διάφορα τοπικά γκρουπ.

Πρέπει να έχεις άδεια εργασίας για να παίξεις στις Ηνωμένες Πολιτείες

Το γεγονός ότι προέρχεστε από τον Καναδά και το Τορόντο, πως σας έχει επηρεάσει, θετικά ή αρνητικά, ως συγκρότημα;

Το να προέρχεσαι από τον Καναδά σημαίνει ότι πρέπει να έχεις άδεια εργασίας για να παίξεις στις Ηνωμένες Πολιτείες, οπότε είναι ακριβό να περάσεις τα σύνορα. Παρ’ όλα αυτά, μας αρέσει πολύ να παίζουμε στις Ηνωμένες Πολιτείες και ελπίζουμε να επιστρέψουμε σύντομα εκεί. Το Τορόντο είμαι μια μεγάλη πόλη με καλό αριθμό χώρων για να παίζεις. Όταν ξεκινήσαμε, υπήρχαν πολλά διαφορετικά μέρη να παίξουμε.

Πόσο διαφορετική είναι εκεί η μουσική και η ζωή σε σχέση με τις Η.Π.Α. και την Ευρώπη;

Η καλή μουσική έρχεται από παντού, ειδικά τώρα που πάρα πολλή είναι διαθέσιμη στο δίκτυο. Το να ζεις στο Τορόντο είναι εξαιρετικό, αν και όπως σε πολλές μεγάλες πόλεις, γίνεται όλο και πιο ακριβό να ζεις εδώ. Ο Καναδάς διαθέτει πολλές ανοιχτές και άγριες περιοχές, άγρια δάση και βουνά. Επειδή όμως υπάρχει λίγη καταγεγραμμένη ιστορία πριν τους Ευρωπαίους κατοίκους, οι πόλεις φαίνονται σχετικά νέες συγκρινόμενες με μέρη όπως το Λονδίνο, που έχουν ιστορία, αρχιτεκτονική και μνημεία που πηγαίνουν πίσω στο παρελθόν, μέχρι και τα αρχαία χρόνια.

Σε ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σου Sean, ανυπομονώ να σας δω στην Αθήνα!

Σε ευχαριστώ πολύ. Εκτιμώ τα καλά λόγια και ανυπομονώ να σας επισκεφθώ. Η Αθήνα φαίνεται πως είναι πολύ όμορφο μέρος.

Πηγή: rocking.gr


Current track

Title

Artist